Ač nerad musím přiznat, že jsem kulturní barbar. V divadle mně uvidíte tak jednou za pět let a co se týká ostatních kulturně povznášejících akcí je to se mnou ještě mnohem horší. O to víc mně šokovalo, když mně oslovil můj dlouholetý kamarád Ctirad Hemelík, zda bych nezašel na premiéru projektu Šivovo kolo života a ukázal mi klip k této události natočený. Přátelé je to mimořádně chytlavé. Však se podívejte sami:
A to je důvod proč i já si Vás dovoluji pozvat. Myslím totiž, že to bude stát opravdu zato.
Premiéra představení Šivovo kolo života: 29. ledna 2012 v 19.00 hodin v Divadle ABC v Praze
Reprízy:
neděle 5.2. 2012 v 19.00 hodin
neděle 12.2. 2012 v 19.00 hodin
neděle 11.3. 2012 v 19.00 hodin
středa 21.3. 2012 v 19.00 hodin
Tanečně-audiovizuální představení inspirované indickou kulturou a tancem (bollywood, bhangra, bharatanátyam, kathak).
Poetický příběh dvou sester Rásy a Maji (dobra a zla), které prochází koloběhem života – ZROZENÍM, LÁSKOU, TRADICÍ, MODLITBOU A SMRTÍ.
Příběh inspirovaný symbolikou indické mytologie, zabývající se však elementárními pohnutkami a otázkami lidské existence, které přesahují hranice států i kultur.
Spojení tradiční a současné indické hudby a tance, evropského a indického kulturního cítění s dynamickou filmovou projekcí vyúsťuje v mimořádný divadelní tvar.
Velkolepá taneční podívaná složená z 19 choreografií předních domácích i zahraničních choreografů s 16 účinkujícími tanečníky a herci ve vynikající režii.
Taneční styly, které inspirují představení:
Bollywood dance - vychází z tradičních indických tanečních stylů a z lidových tanců, ale nebrání se propojit je s prvky moderních západních tanečních stylů a inspirovat se třeba i na hudební stanici MTV nebo na Broadwayi. Vzniká tak nádherný, dynamický, velmi pestrý tanec, který používá tradiční indické taneční prvky, pozice a mudry, ale zahalí je do moderních, svěžích rytmů. Hrdina nebo hrdinka tančí obvykle spolu s početnou doprovodnou skupinou tanečníků, v nápaditých choreografiích, a tak dokonale sehraně, až z toho běhá divákovi mráz po zádech.
Bhangra dance - je označení pro hudbu a tanec pocházející z regionu Punjab. Tímto původně lidovým tancem oslavovali Indové příchod jara. Dnes se název Bhangra používá jako souhrnný název pro moderní indický tanec, který čerpá z mnoha původně odlišných tanců (Jhumar, Luddi, Giddha, Julli, Daankara, Dhamal, Saami, Kikli, Gatka), a které opět propojuje s moderními rytmy a vlivy západního tanečního stylu. Dalo by se zjednodušeně říci, indický pop.
Kathak - tanec Kathak má své kořeny až ve staré Severní Indii a pochází od nomádských bardů známých jako Kathaks, nebo-li vyprávěči pohádek.Technika Kathaku se opírá o rozvinutou choreografickou řeč, znázorňovanou mudrami/gesta rukou/, rytmickými pohyby nohou, expresí obličeje a figurativními pozicemi těla. Práce nohou je prováděna na bázi složitých rytmických celků. Tanečník má na nohou uvázané "ghungaru", rolničky a rytmické ozvuky úderů nohou jsou obdivuhodně synchronizované s gestickými pozicemi horní části těla. Velký důraz je také kladen na piruety a skoky prováděné v rytmu. Vedle elementů čisté techniky zůstává kathak i nadále převyprávěním mýtů a legend starověké Indie. Pozice těla a gesta představují hinduistické božstvo a legendární postavy. Tanec ve své vyprávěcí části interpretuje lidské emoce a může se stát originálním podkladem pro divadelně poetický výraz.
Bharatanátyam – je klasický chrámový tanec pocházející z Tamil Nadu v jižní Indii. Je považován za jeden z nejstarších dochovaných tanečních stylů, přes svůj dávný původ se však těší rostoucí popularitě v Indii i po celém světě - mnoho lidí si Bharatanatyam oblíbilo pro jeho duchovní hloubku, kterou v jiných stylech tance nenachází. Tradiční indický tanec byl odedávna chápán jako způsob uctívání Boha. Bharatanatyam se původně tančil v chrámech jako součást obřadů a rituálů, zprostředkovával široké veřejnosti bohatou indickou mytologii. Tanečnice svým tancem vypráví příběhy, jako výrazový prostředek používá zejména mudry (gesta dlaní a prstů) a výraz obličeje. Tanec je doprovázen karnatackou hudbou.