Jste zde


Proč je důležitá pravá mozková hemisféra a kvůli čemu je třeba ji "probudit"?
Erika Vincoureková

Zřejmě máte i vy nějaké nevyřešené problémy a nesplněné sny. Například, že nemáte dost peněz, nebo vám zcela nefunguje zdraví, nebo máte vyčerpávající vztahy s některými lidmi. S partnerem, příbuznými, známými, sousedy, nadřízenými či s kolegy. A už opravdu chcete, aby Vás někdo zachránil z toho únavného každodenního kolotoče, a dal Vám konečně to, po čem toužíte?

 

Dobrá zpráva zní: ten silný "NĚKDO" existuje! A bydlí v nás. Jmenuje se PRAVÁ mozková hemisférá! Žádná Vaše touha, ať by byla jakákoliv troufalá, není pro pravou hemisféru problémem. Magneticky k Vám přitahuje ty správné lidi, to správné auto, ten správný dům, tu správnou práci, to správné množství peněz...

Tak kde je "háček"? V levé hemisféře! Život je omezen tím, co levá hemisféra považuje za logické. Pokud Vaše levá hemisféra nepovažuje za možné mít dokonalé zdraví, nebo si neumí představit, že byste mohli vlastnit 12-pokojovou vilu a stáj s deseti sportovními auty, nebudete to mít! To je i příčina toho, pokud ve vašem případě vůbec neúčinkuje dnes natolik preferovaná metoda přání, které vám má vesmír splnit. (Viz kniha Pros a dostaneš! Od E a J. Hicksových) Proč je to tak? Protože jste své levé hemisféře ponechali nadvládu nad hravou pravou hemisférou, která je naivní jako dítě a stejně naivně a bezstarostně by proměnila v realitu všechny Vaše sny.

Pravověrný díky mozku
Pochopení principu pravé a levé hemisféry přináší zajímavé poznatky. Z vědeckého hlediska by se daly,, věřící "rozdělit na pravověrné, tedy ty, kterým víru umožňuje aktivní pravá mozková hemisféra (geneticky do vínku, dostali dar víry") a na ty, kteří věří ,,z přesvědčení". Levověrní uvěřili v existenci Boha (či někoho nebo něčeho) na základě logické argumentace, avšak, víru nedokáží procítit.

Úspěšný díky mozku
O člověku s poruchou akceptace emocí (se slabě fungující pravou mozkovou hemisférou) se mluví jako o člověku - "žralokovi" Jde o člověka neschopného emocí, charakterizuje ho chladnokrevnost, bezcitnost, bezohlednost. Život takového člověka může být zdánlivě v pořádku, protože je silně extrovertně orientovaný a většinou je úspěšný, neboť baží po uznání okolí a dělá vše pro to, aby se navenek jevil úspěšným. Ve skutečnosti je jeho život poloprázdný, z jeho pohledu láska = sex, práce = peníze, pravda = manipulace ve svůj prospěch, děti = dědicové. Může poslouchat klasickou hudbu, může chodit na výstavy, podporovat sport i umění, může to pochopit, ale nikdy neporozumí. Tito lidé mají většinou úspěšnou kariéru a nadbytek peněz.

Neúspěšný díky mozku
Jejich opakem jsou lidé introvertní, často se zabývají sami sebou. analyzují vztahy a abstraktní myšlenky typu láska, bolest, násilí, tolerance, soucit... Z jejich pohledu jsou láska a sex dvě zcela rozdílné věci (resp. sex je vyvrcholením lásky). Umění často považují za mimořádně důležité. Úspěchem pro ně bývají osobní hodnoty a vlastní duchovní zralost. O mínění okolí se příliš nezajímají. Rádi používají nějakou formu meditace (bdělé snění, modlitba, muzikoterapie, meditace, aromaterapie ...). Mohou mít dobré schopnosti předvídat události. Okolní svět, jakoby pouze "plaval" kolem nich, nacházejí se kdesi v mlžných dálavách. I jejich život jde pouze na poloviční plyn. V kariéře se jim nedaří, peněz nemají nikdy nazbyt.

"Normální" člověk je kombinací obou dobře fungujících hemisfér. Tvoří ho jakýsi kompromis mezi dvěma zmíněnými extrémními typy

Škola a kreativita
Náš školní systém je založen hlavně na využívání levé mozkové hemisféry a proto je tak žalostně málo lidí schopných žít vyrovnaný, klidný život, nebo tvořit opravdu velké díla. Škola a je jedno jestli základní, střední nebo vysoká dnes doslova brání kreativitě respektive ji povoluje pouze ve velmi úzkých mezích. Albert Einstein o ní řekl: "Je to opravdu zázrak, že se modernímu výchovnému zařízení nepodařilo zcela udusit posvátnou chuť bádat ze zvědavosti. Neboť tato křehká rostlinka potřebuje povzbuzení a zejména svobodu, jinak odumře. Kdo si myslí, že k potěšení z pozorování a hledání je možné někoho přivést nátlakem nebo smyslem pro povinnost, velmi se mýlí. Dokonce si myslím, že i dravce v plné síle lze zbavit žravosti, pokud ho nutí žrát, ohánějíc se bičem, když není hladový."

Čím méně hudební, výtvarné nebo tělesné výchovy bude na školách, tím více žraloků z mladých lidí vyroste. Tím temnější a krvavější bude barva našeho světa.

CO PODPORUJE ROZVOJ Pravé mozkové hemisféry?
Intuitivní kresba, intuitivní tanec, meditace, procházky, protože při chůzi v jistých momentech automaticky přebírá vládu pravá mozková hemisféra, zatímco levá udržuje rovnováhu, hra s dětmi do pěti let, kdy necháme je, aby určovaly pravidla a průběh hry, jakákoliv hra nebo činnost, kterou dokážeme procítit, dělat s otevřeným srdcem. Dobrá kniha působící na city.
A samozřejmě láska.

Ve spolupráci se serverem: www.blog.eugenika.sk