Žáci vědomě uvolnili svá těla, přestali už dávno vnímat okolí. Dosáhli stavu SAM - odpoutání smyslů od světa. Jejich duchovní Mistr TATRAWADARSI s nimi komunikoval přes jejich Nejvnitřnější podstaty.
*Nyní své smysly, co jako plameny kritikou spalují vnímaný vnější svět, obraťte do svých dosud tak málo vnímaných vnitřních světů*. ....
*No to je síla!... takový chaos... nevím co si mám myslet... na čem jsem,, jaké vztahy to mám?*
Takové a podobné byly poněkud polašeně znějící dotazy žáků. Mistr udržoval SOU střed Dění. To je stav DAM - obrácení smyslů do vlastního nitra.
*Důvěřujte. Důvěřujte Absolutnímu Tvůrci a Pánu, důvěřujte jeho autorizovaným Poslům, důvěřujte MNĚ... ukáži vám cestu k SOBĚ samým... aby jste mohli jistě důvěřovat i sobě. Dosáhnete sebe Vědomí, budete-li se snažit!*. ....
*Jistěže ANO, Mistře... když už jsme tomu dali tolik času a úsilí - teď nás neodradí ani TAKOVÉ překážky!*. ...
*Následujte Cestu k Mistrovství - též si uchovejte bdělost!* ....
*Dobře, Mistře... rozumíme*. To je stav SRADDHA - důvěra (i sebedůvěra).
*Nyní vás čeká snášet nepohodlí… - nejen, že budete muset TOHLE ještě chvíli vydržet aby to bylo úplné, avšak hlavně by jste to všechno měli používat... Aby jste tedy mohli nepohodlí snášet i aktivně - čili řešit, dám vám cvičení.* Toto je stav TITIKSA - snášení nepohodlí (vč. řešení).
*Udělejte si pořádek v hlavě jako když uklízíte rozházenou pracovnu s knihami sešity a všemi možnými věcmi co uvnitř máte a řešíte... Podobně si udělejte pořádek v srdcích - jako když pečujete o tím víc milého hosta, o jaký vztaj s ním stojíte, tak krásně vybavené a SOUkromé patro chrámu srdce mu dejte.* ...
*Učinili jsme TAK, Mistře*
*Nejen v tomto stavu meditace, avšak i ve stavu bdělém se snažte zůstat v nadhledu a přemýtat o TOM Nejvyšším.* To je stav UPARAM - být nadevším (i jako nadhled)
"To se rozumí samosebou, Mistře"
*Také přemýtejte otom, že ve všem je Absolutní Podstata, Božský átmán - pravé JÁ…".
To je stav SAMADHAN - Nejvyšší meditace na Podstatu (viz samadhi).
ČOVĚK JE KDO VNÍMÁ SVĚT, SVĚT TVARŮ JE PŘEDMĚT VNÍMÁNÍ, OSVOBOZENÍ ZÍSKÁ TEN, KDO POZNÁ, ŽE JE OBOJÍ*"
Žáci se vrátili k "normálnímu" vnímání…
"Děkujeme Mistře, teprve nyní chápeme CO JE DUCHOVNÍ UČENÍ.", loučili se úklonami s Mistrem...
"Rád jsem VÁM POSLOUŽIL", poklonil se i Mistr žákům!